måndag 17 december 2012

Pepparkakshus

Igår var det dags för mig och min kära vän Linnéa att baka pepparkakshus enligt vår tre år gamla tradition. Ritningen gjorde Linnéa och det blev faktiskt riktigt gulligt. Vi glömde dock att skära ut fönster och dörr, haha ..


 Ser ni de extremt långa istapparna? Sådana kan bara en expert som mig göra och det tar väldigt lång tid att lära sig .. Anledningen kan även vara att jag var skitkass på att göra "naturliga" istappar och att det råkade bli så men jag föredrar föregående mening. Jag skulle inte vilja bo i det huset och riskera att bli spetsad av en sådan .. 
 Foto: Linnéa 
Redigering: Jag 
  Foto: Linnéa 
Redigering: Jag 



 Slutresultatet där vi har pimpat brickan med bomull och några gamla lerfigurer som jag och mamma gjorde för en hel del år sedan. 
Vi tyckte att huset var i stort behov av lite mupp-klotter så det blev så .. 

Ser ni att jag gjort en liten "annorlunda" redigering på dessa bilder? Håll utkik här senare idag för då kommer en "Maria Tipsar" upp om hur jag gjorde.

1 kommentar:

  1. Snyggt hus! Brände ni fingrarna när ni skulle sätta ihop det?

    SvaraRadera