tisdag 15 januari 2013

Hugging


Nu är bilden färdig! Trixade en hel del med färgerna denna gång. Jag ville att bilden skulle se varm och ge känslan av värme (som en kram ger) men så passade inte personerna jag hade ritat i varma färger (haha). De hade för ljus hudton och blå ögon så de passade mer i kalla färger (haha vilken färganalys jag gör). Tillslut fick jag göra dem lite brunare så att de passade i färgerna. Bakgrunden var jag inte heller nöjd med eftersom en gul bakgrund skulle göra bilden för glad eller solig och tog jag rött eller orange med penseln jag ville ha så såg det ut som rosa fluffiga kärleksmoln i bakgrunden vilket jag tyckte blev liite för mycket. Jag kom tillslut på att jag kunde göra flera penseldrag med olika varma färger och blanda upp det hela med lite vitt. 

Haha nu låter det som jag gjort värsta djupa, stora, viktiga projektet men jaja .. Tänkte ni kunde få ta del av arbetets gång lite. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar