torsdag 31 januari 2013

Skiss

Jag gjorde en liten snabbskiss (jäkligt snabb) igår till bilden jag skulle rita. Jag tyckte den blev lite rolig. Här ser den första personen ut som en isbjörn eller något, haha men det passar ju ändå lite .. En trött och uppgiven björn ..

Det är lite kul att jämföra skissen och slutresultatet när man ser att även om skissen är slarvigt ritad och väldigt snabb så ser man ändå att det är samma bild och detaljerna är med.
Jag brukar tycka att mina skisser är roligare men de brukar bli lite mer överdrivna, speciellt när jag ritar snabbt, så det är kanske därför. Det är svårare att bara "rita på" i Illustrator och överdriva för där kan man zooma och så ska linjerna passa ihop med varandra så då får man tänka lite mer realistiskt (även om jag inte är jättebra på det, haha). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar