onsdag 30 januari 2013

Viiiiillll ritaaaa

Aah jag har så mycket tankar och idéer till olika illustrationer! Jag har börjat på två tidigare och sitter med två nya skisser som jag bara vill kasta mig över datorn för att rita! Det går dock fetbort för tillfället eftersom jag måste plugga.

Min andra kurs började i måndags och det känns lite som jag läser till typ advokat eller något liknande, haha .. Det jag gör nu är nämligen att läsa en hel bok om upphovsrätt som ska vara till hjälp för de första uppgifterna jag ska göra. Asså shiit så mycket regler och grejer det är ..  De har verkligen tänkt på varenda liten detalj känns det som .. Först rabblas det upp en jäkla massa regler i olika kategorier. Sedan kommer undantagen och därefter undantagen för undantagen. Va fasen liksom, haha!? Jag ska nog inte bli advokat .. Läsningen är dock ganska intressant (eftersom denna boken är på svenska .. )

Nee men nu får jag väl ta och läsa på så kanske det blir en liten stund över till att rita sen! Känner att min hjärna och fingrar skriiiker: "Viii vill vara kreatiiivvvvaaaaa inte läsa regler och skriva anteckningaaaar!" Jaja, man kan inte alltid ha roligt.

När vintern inte va så grå och trist .. 

2 kommentarer:

  1. Som en lärare till mig konstaterade; "regler är till för att brytas". :P

    SvaraRadera