torsdag 7 mars 2013

Bagage

Bilden blev klar igår efter 9 timmars arbete! Mot slutet blev jag lite osäker på om någon verkligen skulle förstå vad den handlade om så jag visade den lite osäkert för min syster .. Efter ca en halv sekund säger hon "Ååh nemen så smart!" Jag tänkte att nu kommer hon väl säga något jag inte alls hade tänkt som budskapet för bilden eller något som bara är en direkt "avläsning" av den. Det gjorde hon inte. Hon sa exakt det jag hade tänkt som budskapet och gjorde även en extra "tolkning" som jag inte ens tänkt på. Åååååh så glad jag blev!

En vanlig bild jag ritar brukar ju ta typ 4-5 timmar och då brukar jag bara rita en  eller två personer men nu skulle jag ju rita fem med massa "rekvisita" dessutom, haha! Så det tog sin lilla stund.

Kom ihåg att tänka lite "djupare" nu när ni tittar på bilden och tänk inte bara på vad ni direkt ser. Gör er egen tolkning, inget är fel.
Känns lite roligt att man ska tänka "djupt" om tecknade bilder men jag gillar det. Det kan vara både roligt och ha en tanke bakom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar