torsdag 28 mars 2013

Beröm

God morgon på er!

Jag har haft rätt mycket att göra på sistone så jag har varken hunnit fota, rita eller redigera några bilder! Jag tänkte precis äta frukost och börja med min kära Digital bildbehandling men tänkte först titta in här för att berätta hur oerhört glad jag blev för några dagar sedan.

Min pappa hade fått ett sms från en vän och han visade glatt upp det. Jag fick massa beröm för mina bilder och även hur jag skriver. Nu när jag gått massa fotokurser har jag blivit lite osäker på mina bilder. Har de inte något "djupt budskap" eller extraordinärt utseende så får jag panik och tycker de är jättedåliga och fattar inte varför jag ens lagt upp vissa bilder här. Även skrivandet har jag varit lite osäker på. Jag har alltid gillat att skriva men nu när jag inte gått i "riktig skola" och haft svenska på snart ett år så har jag börjat glömma bort saker. Att inte använda korrekta meningar och ord då jag sms:ar, facebookar och instagrammar och så vidare har också fått mig att blanda ihop saker. Haha jobbigt det där! Så jag blev alltså helt galet glad över de fina orden och min självförtroendemätararen fick minst sagt några pinnar extra.

Vart ville jag komma med detta då? Jo, jag har själv svårt att berömma andra när de är duktiga. Även om jag är sjukt imponerad av vad de gör så har jag svårt att säga det. Jag ska försöka bli duktigare på att berömma. Bli det du också för det värmer så otroligt mycket och att ha "gjort någons dag" är väl egentligen något av det bästa man kan göra? Dessutom får du ju checka av det som "dagens goda gärning" och kanske få en liten stjärna i kanten. Kanske även en egenutförd klapp på din axel .. 



Spegla sig i sin glans. 

Det är ju snart påskafton så jag måste ju göra någon liten påskillustration. Jag ska försöka hinna med det innan lördag så håll utkik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar