torsdag 28 mars 2013

Fotokurser



För er som tycker att fotokurserna jag gått och går låter roliga så tänkte jag påminna er om att sista datum för anmälan till dessa är den 15 april! Det är som sagt Moderskeppet som har gjort dessa och jag kan varmt rekommendera att gå dem.

Jag gick Foto - Visuell kommunikation i höstas och den var väldigt rolig och lärorik att gå. Man lär sig dels hur kameran fungerar och dels hur man skapar ett budskap till bilden. Man lär sig också att tolka andras bilder. 


Just nu går jag Digital bildbehandling och baserat på vad jag fått lära mig hittills så kan jag även varmt rekommendera den. Det man lär sig är bland annat hur Photoshop fungerar och hur man gör en effekt där för att förstärka eller lägga till ett budskap. Man behöver inte kunna något om Photoshop innan för allt gås igenom från grunden. Jag har märkt att jag hittills har kunnat väldigt mycket sedan innan av det de gått igenom men även om man (som tydligen jag) kan en del om programmet så tycker jag det är värt att gå kursen. Jag har lärt mig en hel del saker ändå och även varför vissa verktyg fungerar som de gör. Eftersom jag är självlärd så visste jag t.ex. inte varför kontrast skapas med en s-kurva i "Curves" och den informationen kan vara väldigt användbar då man gör andra redigeringar. 

Jag fick se i något mail att dessa kurser inte kommer fortsätta i lika stor utsträckning nästa år så passa på! Jag tror ni kan kolla in denna länk för att anmäla er. 
Kanske en av dina framtida lärare? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar