fredag 15 mars 2013

Morgontrött

För ett par veckor sedan var det så himla fint ljus i vardagsrummet. Vår katt hoppade upp på bordet (givetvis .. ) och jag började fota henne med telefonen. Sedan hoppade hon iväg mot fönstret och då blev det så sjukt fint motljus och kanten av hennes päls riktigt lyste. Då fick jag panik och rusade iväg (försiiiiktigt försiiktigt för att hon inte skulle springa iväg) för att hämta min riktiga kamera. 

Helt plötsligt när jag fotat några bilder så gäspar hon. Jag kollade ivrigt på bildskärmen för att se om jag fick med det. På den första bilden jag ser har hon halvstängd mun. Fasen också tänkte jag! Jag har alltid sån himla otur med sånt! Sedan tittade jag dock på bilden innan och YES! Jag fick den! Resultatet ser ni nedan. 

Det är lite roligt när man får en ögonblicksbild som liksom inte är framkonstlad. I vanliga fall brukar jag t.ex försöka få henne till en viss plats och sedan (med alla möjliga olika jäkla medel) få henne att titta åt ett visst håll. Lite svårt det där med djur att få de att göra som man vill, haha .. Jag får typ varje gång hitta på 100 olika nya ljud så hon kan bli lite nyfiken och kolla åt det hållet. Skönt att jag slapp det till denna bild. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar