söndag 16 juni 2013

Min sista digital bildbehandlingsuppgift

Hej på er!

Jag kom precis hem från ett födelsedagsfirande eftersom min kusin fyller år idag! Oj, oj, oj så mätt jag är! Vad har det att göra med min uppgift då tänker ni? Kom till saken! Jo det var nämligen så att jag fick ett väldigt trevligt mail precis lagom till att jag hade glufsat i mig sista biten av tårtan. Mailet innehöll min bedömning till min sista uppgift i digital bildbehandling. Det stod väldigt fina saker i det om mina bilder så nu kan jag säga att självförtroendet är på topp! Ska jag vara ärlig så har inte bara min dåliga uppdatering berott på tidsbrist utan även dåligt självförtroende. Ibland känns alla mina bilder så himla kassa och jag skäms för att jag ens antytt att jag varit nöjd med någon bild. Tack vare det fina mailet tänkte jag nu lägga upp bilderna till min uppgift. Jag blev ju godkänd och fick fin bedömning så det vågar jag!

Uppgiften handlade om att man skulle fota tre bilder utifrån ett påstående man valt själv. Dessa bilder skulle man sedan redigera så att budskapet (påståendet) förstärktes. Bilderna skulle man även få att höra samman med hjälp av redigeringen genom t.ex. samma färgton, proportioner osv. Man skulle även dokumentera allt och förklara varför och hur man gjort det man gjorde.

Mitt påstående var: Sorgen är som ett moln; när den är som tyngst faller tårar. 





Jag brukar inte lägga upp helt obehandlade bilder och speciellt inte så här stora men jag tycker själv det är intressant att se andras förebilder så nu ville jag även visa er vilken stor skillnad det är. Till uppgiften skulle vi även visa dessa obehandlade bilder.


Uch vad det känns jobbigt med en oredigerad bild på mig själv så nära och när jag inte ler. Äh jag får trösta mig med att man lättare kan se hur mycket bildbehandling faktiskt kan göra med hjälp av att visa både före- och efterbilder. Dessutom borde man våga visa sig utan att vara tillfixad! 

Jag tänkte berätta mer om bild nummer 2 lite senare för regnet är gjort i Photoshop så ni ska få tips om hur man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar