söndag 11 augusti 2013

Bland taggar och snår

Hej hej hallå på er!
Ganska länge sedan sist va? Det som tagit tiden från bildfixandet och bloggandet denna sommar har varit en massa jobb. Hela sommaren har jag jobbat men nu har jag äntligen fått "sommarlov". 1,5 vecka ledighet blir det för mig och sedan väntar nollning och högskola, gulp!

Nog om det. För någon vecka sedan begav jag mig faktiskt ut för att fota självporträtt. Håll i er nu för denna gång vågade jag faktiskt ta mig utanför vår tomt! Jag tycker det är så fruktansvärt pinsamt när folk går förbi och jag står där som en sorglig flicketös utan vänner och fotar mig själv. Jag hade dessutom på mig min fina midsommarklänning så det skulle inte direkt gå att lura någon att jag bara var ute för att fota natur .. Fotoplatsen blev bara några hundra meter ifrån vår tomt but still!

Jag tänkte stå mitt på ängen jag tittat ut tidigare och tog sandaler på mig ifall skorna skulle råka synas .. HAHA oj vad jag fick ångra det! "Ängen" jag fotade på innehöll dessvärre till 90% taggbeklädda växter och ogräs .. Detta resulterade i rödknottriga ben och fötter .. På grund av taggarna kunde jag dessutom bara genomlida att ta mig några få meter in på ängen, haha ..


De taggiga små jäklarna .. 

 Hum soluppgång? .. Busted med Photoshop? 
Fina mamma tittade förbi en stund <3 Tror hon har installerat en GPS i en av mina tänder eller något .. som i Spy Kids (japp, favoritfilmerna när jag var yngre) .. Hon lyckas alltid hitta mig, haha .. 

2 kommentarer: