onsdag 23 april 2014

Uppfinn ditt eget telefonstativ

I detta inlägg berättade jag att jag hade filmat med telefonen under föregående fotografering. Det är inte det enklaste att filma sig själv på avstånd när man är ensam på plats men jag kom på ett hyfsat bra "stativ". Jag använde mig av myntfacket i min plånbok och kameraväskan som stöd. Det fungerade ganska bra förutom att man fick trycka på videon innan man satte ner telefonen i facket men det var ju bara att klippa bort.

Det är ganska sjuka lösningar man hittar på ibland för att få bra bilder och filmer, haha! När jag ska fota i mörker och behöver lång slutartid men inte har stativ brukar jag sätta kameran på min egen axel. Det ser förmodligen helt galet ut, speciellt när man ska kolla i sökaren samtidigt som den sitter där, men det är sådant man får ta för en fin bild.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar