måndag 30 juni 2014

Fruktkaos

Hej hopp!

När jag kom hem igår morse stod jag och tittade på denna bild (den översta) som vi har på väggen hemma och fick lite feeling när jag började tänka på jordgubbar. Det slutade med att jag körde ner till affären för att helt maniskt roffa åt mig både lime och citron, fotade utomhus i flera timmar och inte åt frukost förrän halv 3 på eftermiddagen. Jag blev faktiskt riktigt nöjd och mitt självförtroende har hoppat upp igen efter att ha känt mig helkass på foto ett tag (Jag är tyvärr personen som efter ett enda nederlag ligger i fosterställning och tycker jag är sämst i världen. Händer något bra så befinner jag mig dock i ett onaturligt glädjerus, haha! )

Bilderna var faktiskt inte alls så svåra att ta och det rekommenderas verkligen för den som gillar att plaska med vatten. Hur jag gjorde får ni dock vänta med att veta till imorgon. Kan ni inte hålla er eller är allmänt intresserade av mina fotoäventyr kan ni kika in min Instagram, @mariagerdle, för där har jag bland annat lagt upp en liten filmsnutt på skvättandet.





















3 kommentarer:

  1. Alltså det här är helt otroligt fina bilder, bland det bästa ja har sett på länge! :D
    Och det här måste jag ju bara ta och testa nån gång i sommar! Och efter att ha kollat på din Insta-video så är det bara naturligt ljus du använt dig utav, ingen blixt lr så? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket! Det värmer verkligen :) Jaa precis, det är naturligt ljus. En blixt klarar vad jag vet inte av en så kort slutartid (använde 1/2500 s för att få vattnet hyfsat skarpt) så naturligt fungerade bäst för mig :) Imorgon vid 11 kommer ett inlägg om hur jag gjorde :)

      Skicka/ visa gärna ngn av dina bilder om du testar det. Hade varit kul att se! :)

      Radera
  2. Blev precis som Yohanna och säkert många andra jätte inspirerad av att kolla på dina otroligt fina fruktbilder och var bara tvungen att testa själv, resultatet finns på min blogg nu och jag länkade din blogg eftersom jag lånade din idé ;)

    SvaraRadera