söndag 22 juni 2014

Systers bal, del 1 - göra sig klar

Nu var det några veckor sedan balen var i Halmstad men nu är bilderna klara för visning. Jag tycker det är ofta jag har höga förväntningar på stora fototillfällen och att jag sedan blir lite halvt besviken på mig själv över bilderna när jag tittar igenom dem. När jag sedan valt ut bilder och redigerat dem blir jag mer nöjd. Alla bilder kan ju faktiskt inte vara bra och det räcker med att några på varje "del" funkar. När jag ser mitt slutgiltiga resultat är jag faktiskt ganska nöjd över mig själv. 

Jag tittade tillbaka på bilder från några år tillbaka och såg hur mycket jag faktiskt utvecklats och hur mycket bättre min bildbehandling blivit. Alla som någon gång redigerat i Photoshop tror jag har gått igenom stadiet med kombinationen av på tok för hög färgmättnad, kontrast, vinjettering OCH "ludd" (när man efterkonstruerar kort skärpedjup, dvs luddig bakgrund).  Vem vet, kanske jag om några år tittar tillbaka och skäms över dessa bilder men just nu är jag i alla fall glad över dem. 

 Hårfix 

 Kusinen Mette fixade den otroligt fina balfrisyren.
 Jag tvivlar på om jag är så vacker när jag sminkar mig. Jag håller mig snarare till hajgapet vid mascarafixet. 
Det blev några snabba bilder i trädgården innan vi begav oss iväg till träffen med resten av balgänget. 
 En av favoritbilderna från dagen. 

Iväg för fler foton och baldeltagare. 
Jag vet inte varför men detta blev min absoluta favoritbild (trots de lite galna händerna, haha). Det kanske är något med färgerna och ljuset? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar