tisdag 19 augusti 2014

Snabböverblick och lite tankar

För några dagar sedan la jag upp en video på min instagram där jag visar en vääääldigt snabb överblick på hur jag gjorde bilden nedanför. Så ni som är nyfikna kan gå in och kika på  insstagram där jag heter mariagerdle. Jag ska göra ett snabbt inlägg på lite grunder i hur man gör men nu har jag fullspäckat schema den närmsta tiden framåt.


Jag gillar när en och samma bild kan ge många olika tankar vilket jag även märkte i en fotogrupp jag la upp min bild i. Man ska få tänka själv och se vad en viss bild väcker för tankar för just en själv. För den som är lite extra nyfiken på vad jag tänkte när jag fick idén till bilden så kan jag berätta det. Min tanke var att när något är svårt säger många "ryck upp dig", "ta dig samman", "se lite glad ut", "försök se det positiva" osv och bilden ska visa att det kanske inte alltid är så himla lätt. Lite känslan man får när allt känns omöjligt och man känner sig så där in i helsike ensam med sina problem. Det var mina tankar men sen kan man ju också se det som en lite rolig bild som tar ett uttryck bokstavligt eller så tänker man något helt annat och sånt är kul.

Här nedan kommer några kassa bilder från filmen, haha, men kanske lite kul att titta på ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar