söndag 28 december 2014

Bland zebror och lejon

Hej på er! 
Det var verkligen inte igår jag tittade in här men nu har jag "jullov" så det finns äntligen lite tid för bildbehandling! Jag är dessutom sjuk så jag har knappt stuckit min snörvliga näsa utanför dörren. Jag har under en tid tänkt på att jag velat ha någon form av "photoshopkonstverk" i min lägenhet och för några dagar sedan kom jag på en liten idé som jag förverkligade i förrgår. Resultatet ser ni i bild nr 2. 

Bilden är väl på ett ungefär tänkt att spegla mig själv på något vänster. Förutom den uppenbara speglingen som alltså är en bild av mig själv (dock inte hela ansiktet eftersom inte jag som person ska vara det väsentliga i bilden) så finns mina kära ringar med, livräddartornet i Tylösand och lite av det konstnärliga slaget (eftersom jag älskar att skapa saker). Sen är den ju även utformad för att passa min lägenhet, där av zebraränderna men eftersom min lägenhet är skapad av mig så blir det ju även det inslaget en spegling av mig. Nu känner jag att jag blev lite djup, haha! Jag är inte så flummig när jag fixar bilder egentligen .. Jag går mest på känsla men den kanske är lite djup ibland eller så blir bara mina efterkonstrerade analyser det. Vem vet. Nog med flumm! Jag kommer strax att lägga upp hur jag gjorde den understa bilden för er som råkar vara av den nyfikna typen.   

Denna redigering får mig att tänka på lejon av någon anledning. Ett varmt lejon. De brukar ju leva där det är varmt så it makes sense .. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar