tisdag 3 februari 2015

Det bästa från Val Thorens 2015

Hej på er!

För lite mer än 2 veckor sedan begav jag mig på skidresa till Val Thorens med en del av mitt program från högskolan. Det visade sig vara ett mycket bra beslut jag tagit om att följa med! Jag har bara åkt skidor i Sverige så detta var verkligen helt annorlunda. Vilka otrooooliga vyer och fotomöjligheter! Synd bara att det var så himla kallt för mina stackars fingrar och att jag var så kass på att åka skidor att jag var tvungen att lägga ner kameran i väskan efter varje gång jag knäppt ett kort. Det han dock bli ett helt gäng bilder jag är väldigt nöjd med. 

Det var verkligen tur att allt han ordna sig med mitt objektiv! Den kära historien har ni väl inte hört? Min trogne följeslagare till min Pentax har varit mitt Sigma 18-50 mm objektiv, f 2,8! Kan användas till i princip allt! Vad tror ni händer minuten vi äntligen är klara med vårt skolarbete och ska filma det till en redovisning? Objektivet går så klart sönder! Galet dyrt att laga .. Så jag fick helt enkelt beställa ett nytt .. Denna gång ett Sigma 17-50 mm, f 2.8. Tror ni historien slutar där? Då har ni väldigt fel! För att göra historien kort: Slutsålt -> slutsålt -> beställning från England -> får hem ett NIKON OBJEKTIV en vecka innan resan -> mail -> mail -> tjat -> mail -> 1000 mail -> rätt objektiv 3 dagar innan resan, wihooooooo! 

Nog med tjöt! Nu kör vi (eller rullar, som vissa personer skulle envisas med att säga på resan ..) Mina favoritbilder ur ett fotografiskt perspektiv kommer här. Pass på! 






En utav mina favoritbilder från resan. Här är vi uppe på högsta toppen (som visade sig vara näst högst). Det var dimmigt och kallt men jag tycker det blev en väldigt bra bild ändå! Lite mystisk och mysig. 
 Blå himmel, massa snö och en snowboardåkare - kan det bli annat än bra? 
Bild på Rasmus Burnelius snökaosåkning! 
 Helt klart min favoritbild! 
 (Svar på föregående fråga: Jaa .. Åker någon för nära kameran så kan det bli allt annat än bra .. I alla fall för fotografens ansikte .. Gillar faktiskt bilden!)

 Samma högsta topp som jag berättade om tidigare! Ser det inte så högt ut? Då kan jag berätta för er att det luddiga mellan topparna är moln! 



 Vissa lyckas bättre med skidåkningen än andra. Älskar bilden på min kära klasskompis Malin Filipovic, haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar