måndag 11 maj 2015

Julias konfirmation

Hej på er!

I helgen tog jag en liten pluggpaus för att fota lite på min "hamhemma-granne" Julias konfirmation. Det var riktigt kul att få tota och redigera lite bilder igen! Jag ser verkligen fram emot sommaren. Då ska jag försöka förverkliga alla fotoidéer jag haft under året. Det kommer förhoppningsvis bli häftiga montage och bilder med lite mer budskap. Kul! Nog om det. Det var skönt att komma ifrån plugget en timme och vara lite kreativ. På vägen till kyrkan regnade det och även på vägen hem men just under tiden jag fotade höll det upp. Molnen gjorde att det blev jämt ljus och tack vare att det precis regnat så trädde färgerna fram lite extra. Jag tackar vädret för det även om jag råkade vara aningens negativ till det först (Okej jag erkänner. Jag tjurade hela vägen dit!). Man ska inte skälla allt för mycket på vädret innan man testat att fota i det. Jag förvånas ofta över hur bra bilder det faktiskt kan bli en mulen dag även om jag egentligen vet att de dagarna är bland de bättre ur fotosynpunkt.








Jag gillar att göra olika fotouppdrag åt andra än mig själv. Jag blir väldigt nervös innan och känner sån enorm press på att prestera men efteråt när jag tittar igenom mina utvalda bilder efter redigering så blir jag så himla glad (oftast) och stolt över att jag klarat det. Jag får lära mig att ställa upp på mer sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar