måndag 17 augusti 2015

Prinsens Minne 2015

Hallå!

I lördags var jag fotograf på löpartävlingen Prinsens Minne för femte året i rad, inte illa! Denna gång fungerade det även att visa bilderna på After run partyt på kvällen vilket har krånglat några tidigare år. Bilderna ligger sedan igår på Prinsens Minnes hemsida tillsammans med en annan fotografs bilder. Eftersom våra bilder blandat får jag som vanligt säga att mina bilder är de lite mer färgglada, de på barnen och de flesta tagna runt start/ målområdet. HÄR kan ni se bilderna!

Pladder om dagen: 
Det är alltid så sjukt stressigt. Jag tokspringer mellan start, mål, prisutdelning och olika funktionärsstationer (ett nytt uppdrag för mig i år). Dessutom ska jag fota "mysiga stämningsbilder" som jag i panik söker efter med blicken. Likt en jägare tassar jag runt, stirrar med blicken och när jag ser något intressant slår jag till - PANG, PANG!  Dock riktar jag en kamera och inte ett gevär (för att förtydliga). Kameran har givetvis teleobjektiv så jag inte riskerar att blir upptäckt och dödar stämningen vilket skulle kunna resultera i en stelt leende deltagare eller i att någon brister ut: "Neej nej NEEEEEJ, uch inte mig! Jag blir ALDRIG bra på bild!". Det som fastnar på panikstämningsbilderna är de glada löparna, de helt utmattade deltagarna som tar igen sig i gräset, de söta barnen som gör knasiga grejer och hundarna som svalkar sig i skuggan.

Även fast jag springer runt med min kamera i gassande sol, minst lika andfådd som halvmaraton-löparna, och sedan tar mig hem för att stressredigera HUNDRAFEMTIOTRE bilder (som jag av någon anledning levererade fast det bara krävdes 20-50 av mig ..) innan klockan 18:00 så är det ändå värt det. Löparna får trevliga bilder att titta på och jag får fler bilder till min lilla "portfolio". När jag tittar igenom mappen med de redigerade bilderna kan jag även känna att "Fasen så bra bilderna blev och vad grym jag är som klarade det i år igen!".

Nog om stress och press från min egen sida och över till det ni nog var intresserade av när ni kikade in här. Nedan ser ni några av mina bilder från tävlingen.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar