onsdag 14 oktober 2015

Blodmåne

Ni missade väl inte blodmånen för några veckor sedan. Själv steg jag upp 04.10 på morgonen för att fota. Sjukt frusen och trött staplade jag ut i mörkret utan stativ. Förvirrad som jag var tänkte jag inte på att det behövdes. "Jag ska ju fota mot något ljust. Då behövs ju inget stativ." För att besvara mitt eget påstående så kan jag säga att det verkligen visst behövs. Bilden nedan har jag tagit med slutartiden 16 s tror jag! Innan jag gav upp och tog mig upp i lägenheten för att hämta stativet försökte jag desperat få en bra bild utan. Det gick faktiskt ganska bra att luta kameran mot ett räcke och stödja objektivet mot ett kamerafodral men det var sjukt mycket lättare med ett objektiv kan jag säga, haha! 

Nedan ser ni min bästa bild på månen. Den är inte perfekt men det gör inget. Det var häftigt att få den på bild i alla fall! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar